14 November 2005

:: 牢骚 ::

最近我做了个对我个人而言, 非常大的一个决定… 我决定了终止我的事业, 我并非不在喜欢graphic, 只是真的觉得我…好累~~

并非在冲动下做的决定. 好好笑…我想, 这是我第一次如此冷静的去思考一个问题, 认识我的人都会觉得我…好个冲动的人啊~ 这次这个决定是我左思右想之后下的… 不是放弃, 而是放下.

回头想想, 这么多年来, 我实在没有好好的休息过, 问了自己一个问题, 到底我最想实现的梦想, 最想得到的是什么东西? 从小到大, 心里只有一个答案: 我要幸福, 要快乐. 对我而言, 我要的幸福, 我要的快乐, 绝非事业或金钱可以满足的, 它很简单, 它只要一点点家人的爱, 一点点情人的爱, 一点点朋友的爱, 加起来就是了… :)

我的人生没有很悲, 只是我的路没那么好走, 上天给我非常多的考验, 以前的我, 想法非常偏激, 往往想的很糟糕, 可现在会往好的一面去想, 不是每一次都做得到, 但我在努力的学习, 学习长大吧…不懂~ 有时侯, 真想自己永远只是个小孩…哈哈, 算了, 谁不想呢?

在想, 自己是不是个多愁善感的人啊~ 怎么那么多东西烦啊~

不说了, 原来我蛮会发牢骚的嘛…~


在补充一句, 我还是快乐的, 至少现在我是… 做了那个决定后, 我有种:“我走了,不带走一片云彩” 的感觉,哈哈。。。~

哦! 对了, 在同一片天空, 另一片土地上的你, 我想对你说: 我想你~ , 别在东张西望了, 就是要对你说! :p

14 comments:

Anonymous said...

=)

*Huggies*

violet.亦雅 said...

thanks~ :)

Anonymous said...

so what do you plan?

violet.亦雅 said...

dunno yet, will let myself rest for sometime, after back from holiday only decide what will i do~

Anonymous said...

that's good, enjoy your holiday :D

Anonymous said...

i fully support wat ever u do... give me a call, if u need someone "beside" u... :)

Anonymous said...

I'll pray for you ^^

hlkoe said...

The first recipe for happiness ---> Avoid too lengthy meditations on the past. Once decision is made, go confidently in the direction of your new dreams!
=)

MunMun said...

U know who will be there for u de rite? I'm sure I am one of it that will be with u... even though i am busy i do really wish toring or mesg u guys... but i dun have such energy even i have my break... probably will try on next week... take care jie...

violet.亦雅 said...

thanks sis, i am okie, no worry, am so happy when i am down, u guys are with me, i feel so warm~

Anonymous said...

Warm le~!~!~!
belanja us a good dinner la~! :P

violet.亦雅 said...

lai la lai la~~~ lolz...

Anonymous said...

Feel great that u have this kind of decision. Sometime if we never try , we will never know. Anyway, If you think that decision is correct then just go ahead..AS you know we all will alway beside you :)

Enjoy ur holidays.

yee chui said...

ah jie~ enjoy your holiday o. :0